Activităţi previzionate:

 

Pentru a atinge obiectivele propuse în cadrul proiectului „România la orizont 2030: Creșterea relevanței internaționale prin internaționalizarea învățământului superior”, sunt prevăzute o serie de activități esențiale care vizează îmbunătățirea și consolidarea educației superioare din România la nivel internațional.

Aceste activități sunt structurate pentru a sprijini atât atragerea de studenți din străinătate, cât și pentru a optimiza procesele interne ale instituțiilor de învățământ superior prin digitalizare și simplificare administrativă.

Regăsiți mai jos principalele activități previzionate care vor contribui la implementarea proiectului:

 

25

Activitatea A1- Sprijinirea atragerii de studenți din străinătate, în special în domeniile în domeniile de studiu strategice / prioritare

A1.1. Dezvoltarea de instrumente de promovare a ofertei educaționale din România

A1.2. Realizarea și implementarea unei campanii de promovare a ofertei educaționale din România

A1.3 Suport în promovarea învățământului superior românesc la târgurile educaționale

43

Activitatea A2 - Debirocratizarea și digitalizarea internaționalizării educației și cercetării

A2.1. Debirocratizarea procesului de admitere

A2.2. Elaborarea și implementare de instrumente dedicate care să conducă la îmbunătățirea proceselor de comunicare dintre instituțiile de învățământ și potențialii studenți internaționali din zonele de interes, prin dezvoltarea de noi funcționalități / module ale platformei studyinromania.gov.ro:

14

Activitatea A3. Sprijinirea politicilor publice din domeniul internaționalizării educației în vederea creșterii numărului de studenți internaționali

A3.1. Realizarea unei analize privind zonele geografice, domeniile de studiu strategice și domenii cu lipsă de specialiști în România.

A3.2. Realizarea unui studiu de percepție la nivelul studenților internaționali. Studiul va viza identificarea principalelor obstacole și posibile soluții în vederea alegerii României ca destinație pentru studiile universitare în vederea susținerii instituțiilor de învățământ superior în procesul de atragere de studenți străini. Studiul va include și recomandări pentru politicile naționale și instituționale privind atragerea de studenți străini.

A3.3. Creșterea calității în învățământul superior românesc prin îmbunătățirea participării în Consorțiile de Universități Europene (European Universities Initiative - EUI) și asigurarea transferului de cunoaștere la nivel național.

A3.4. Îmbunătățirea competențelor personalului cu atribuții în domeniul internaționalizării de la nivel național și instituțional.

A3.5 Realizarea unui raport cu propuneri tehnice în vederea eficientizării și flexibilizării procedurilor și mecanismelor de atragere a studenților internaționali și cadrelor didactice și de cercetare.

52

.

.

.

Activitatea A4. Adaptarea mecanismelor de finanțarea de la nivel internațional “performance based research funding” și elaborarea unui cadru de monitorizare și evaluare pentru sprijinirea dezvoltării continue a instituțiilor de învățământ superior pe model internațional, în vederea creșterii calității, eficienței și relevanței acestora

A4.1. Adaptarea mecanismelor de finanțare de la nivel internațional (PBRF) pentru sprijinirea dezvoltării continue a instituțiilor de învățământ superior pe model internațional, a proceselor acestora de cercetare, predare și învățare, în vederea creșterii calității, eficienței și relevanței acestora.

A4.2. Elaborarea și designul unui cadru suport de monitorizare și evaluare a performanței cercetării în instituțiile de învățământ superior – teoria schimbării și matrice indicatori (indicator, definiție, baseline, țintă, sursă date, frecvență, responsabili, raportare) și a unui template de dashboard instituțional și agregat pentru prezentarea datelor, care să faciliteze dezvoltarea de abordări noi și incluzive pentru îmbunătățirea continuă și pe model internațional a proceselor de cercetare, predare și învățare din cadrul acestora.

A4.3. Pilotarea unui set de indicatori de monitorizare specifici pornind de la exemplele de bune practici dezvoltate în alianțele europene (EUI) și de la cadrul suport de monitorizare și evaluare a performanței cercetării, pentru internaționalizarea învățământului superior, în vederea creșterii calității, eficienței și relevanței acestuia.

A4.4. Pilotarea unor indicatori privind internaționalizarea educației.

 

Activitatea A5. Management

[T: 1.0561, O: 99]